festivalthessalonika

Την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016, η Πολιτιστική Ομάδα του σχολείου μας μεταβαίνει στη Θεσσαλονίκη, στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, το οποίο είναι αφιερωμένο φέτος στο προσφυγικό, με στόχο τη διεύρυνση και αποκόμιση εμπειριών και προβληματισμού στο προσφυγικό πρόβλημα, το οποίο είναι και το αντικείμενο του πολιτιστικού προγράμματός μας και των δράσεών μας που απορρέουν από αυτό. Για να πληροφορηθείτε σχετικά με το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων, στις οποίες θα συμμετάσχει η ομάδα μας κατά την παραμονή της στη Θεσσαλονίκη πατήστε ΕΔΩ...

 

«Τρώγοντας τα φρούτα απ’ το δένδρο της γνώσης
Εισαγωγή στον ΓΑΛΙΛΑΙΟ του ΜΠΡΕΧΤ»

galileo

Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 μαθήτριες και μαθητές της Πολιτιστικής Ομάδας  του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από την υπεύθυνη της ομάδας κα Ευγενία Σιούτη καθώς και κάποιους γονείς, παρακολουθήσαμε στον κινηματογράφο ΑΛΚΥΟΝΙΣ την προβολή της ταινίας: «ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ» του JOSEPH LOSEY, που αποτελεί την μεταφορά του θεατρικού έργου του Bertolt Brecht στην κινηματογραφική οθόνη. Το έργο αυτό του κορυφαίου γερμανού δραματουργού επικεντρώνει στη δύναμη της γνώσης, την αδιάκοπη αναζήτηση της αλήθειας, το ρόλο και την ευθύνη του επιστήμονα και παραμένει επίκαιρο και καίριο, κυριολεκτικά ζητούμενο και στις μέρες μας.


«Στόχος μου δεν είναι ν’ αποδείξω ότι ως τώρα είχα δίκιο,
αλλά να βρω εάν είχα δίκιο»

Οι απόψεις του Γαλιλαίου, στο έργο του Bertolt Brecht, είναι επαναστατικές, με την έννοια ότι στρέφονται ενάντια σε κάθε εξουσία κι οπουδήποτε αυτή η εξουσία προσπαθεί να στερεωθεί με δόγματα και εμμονές ενάντια στην πρόοδο των καιρών.

Της προβολής προηγήθηκε εισήγηση και συζήτηση με την κ. Νάντια Βαλαβάνη, μελετήτρια και μεταφράστρια του έργου του Brecht, την οποία και παρακολουθήσαμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Την ταινία «ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ» του JOSEPH LOSEY, η οποία σημειωτέον προβάλλεται πρώτη φορά στην Ελλάδα, εξασφαλίσαμε και θα προβάλουμε σύντομα και στο σχολείο μας.

Ευγενία Σιούτη

==============================================

Με εξαιρετική επιτυχία και θερμότατη συμμετοχή πραματοποιήθηκε την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015 η θεατρική παράσταση μαθητών του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης με τίτλο: «Αλ. Παπαδιαμάντης, Το μοιρολόγι της φώκιας» & « Μ. Νταρουίς, Το φαινόμενο της πεταλούδας», στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο δανεισμένο από τα λόγια του Bertolt Brecht: «ο άνθρωπος να βοηθάει τον άνθρωπο».

xrist2

Χριστέ στη γέννησή σου

φύλαξε, τα εξ ανατολών μωρουδέλια

δος αυτοίς τον άρτον τον επιούσιον

και μία στεγνή κλίνη Χριστέ μου,

μία στεγνή κλίνη!

 

Την παράσταση τίμησαν με την παρουσία τους:

ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος
ο κος Mustafa Battichi εκ μέρους της Παλαιστινιακής Πρεσβείας
η πρώην υπουργός Οικονομικών κα Νάντια Βαλαβάνη
η αντιδήμαρχος Παιδείας κα. Μαρκουλάκη

Ακολουθούν βίντεο και φωτογραφικό υλικό από την επιτυχημ?νη παράσταση.

{youtube}2VGw-Q0s-b4{/youtube}

Λίγα λόγια για την παράσταση

theatrikomoiroloiΗ παράσταση μας εντάσσεται στο πλαίσιο του πολιτιστικού μας προγράμματος με τίτλο δανεισμένο από τα λόγια του BertoltBrecht: «ο άνθρωπος να βοηθάει τον άνθρωπο», ένα παιδαγωγικό – πολιτιστικό πρόγραμμα για τον πόλεμο και την προσφυγιά.
Στόχος του προγράμματος είναι να αναπτύξουμε τα φιλειρηνικά συναισθήματα των μαθητών μας, να αναγνωρίσουμε τις αξίες που μοιραζόμαστε με άλλους και πώς αυτές σχετίζονται με τις αξίες που στηρίζουν το πλαίσιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Να εντοπίσουμε πιθανές συνέπειες του να ανήκει κανείς σε ομάδες μειονοτήτων, να διερευνήσουμε τις ομοιότητες ανάμεσα στα παιδιά όλου του κόσμου, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, το φύλο ή την εθνική ομάδα, στην οποία ανήκουν, να κατανοήσουμε ότι οι διαφορές εμπλουτίζουν και διευρύνουν τη ζωή και ότι υπάρχει ανάγκη για αμοιβαίο σεβασµό και ανοχή.

Στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2014-2015 υλοποιούνται τα ακόλουθα Πολιτιστικά Προγράμματα:

politistika1. Ανοιχτοί διάλογοι μεταξύ ελληνικής και ευρωπαϊκής τέχνης. Διερεύνηση των Μουσείων της Γαλλίας.

Πολιτιστικό πρόγραμμα με στόχο τη γνώση της ιστορίας της τέχνης και την κατανόηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ ελληνικής και ευρωπαϊκής τέχνης.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Βάκα Θεοδώρα ΠΕ15, Δάφνος Ελευθέριος ΠΕ08

2. Από την αρχαιότητα στο σήμερα. Μια αναδρομή του πολιτισμού μέσα από τα Μουσεία του Λονδίνου.

Στόχος του προγράμματος η ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, η απελευθέρωση της φαντασίας και του ταλέντου καθώς και η καλλιέργεια της καλλιτεχνικής έκφρασης και της συνεργατικότητας.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Γιωτόπουλος Χρήστος ΠΕ19, Νασιοπούλου Βασιλική ΠΕ05, Γρίλλια Μαρία ΠΕ02

3. Παρίσι: Τεχνολογία και Αρχιτεκτονική μέσα από τα κτίρια και τα μουσεία.

Πολιτιστικό πρόγραμμα με στόχο την κατανόηση της εξέλιξης της Τεχνολογίας μέσα από την αρχιτεκτονική, τα κτίρια και τα μουσεία.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Σταθόπουλος Άγγελος ΠΕ17,  Μπαμιά Κλεοπάτρα ΠΕ05

4. e- Twinning: The character project:  educating the heart.

Συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας και της Ενωμένης Ευρώπης (Αγγλίας, Γαλλίας, Σουηδίας). Σκοπός η ενίσχυση της προσπάθειας των μαθητών για τη δημιουργία θετικού κλίματος μέσα στην τάξη.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μπαφατάκη Χαρούλα ΠΕ06

5. e-Twinning: Learning by doing:  geography and green habits.

Θέμα του προγράμματος είναι η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης μ?σα από τη βιωματική γνωση και στόχος η συνεργασία με σχολεία της Ελλάδας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Τουρκίας.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φέγγη Θεοδώρα ΠΕ16 

 

comeniusΤο 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης πήρε μέρος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης/COMENIUS - Πολυμερείς σχολικές συμπράξεις, το οποίο είχε τίτλο «Building bridges across time and space» και διάρκεια δύο έτη (2009-2011).

Βιομηχανική ρύπανση και Ασωπός ποταμός

asoposΗ περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας αποφάσισε το σχολικό έτος 2007-2008 να ασχοληθεί με το ζήτημα της βιομηχανικής ρύπανσης και τις επιπτώσεις της στη διατροφή και, κατ' επέκταση, στην υγεία των εργαζομένων και των καταναλωτών. Αφορμή γι' αυτήν την επιλογή αποτέλεσε η πληθώρα των δημοσιευμάτων για τη ρύπανση του Ασωπού ποταμού. Στο πλαίσιο αυτό,

Bertolt Brecht

brechtΗ συμπλήρωση πενήντα (50) χρόνων από το θάνατο του μεγάλου Γερμανού δραματουργού Bertolt Brecht ήταν η αφορμή για την οργάνωση ενός σχετικού εκπαιδευτικού? πολιτιστικού προγράμματος. Σταθερή πεποίθηση είναι ότι στο μάθημα της ξένης γλώσσας πρέπει να προσεγγίζεται και η κουλτούρα της αντίστοιχης χώρας. Να ανοίγονται οι γνωστικοί ορίζοντες των μαθητών-τριών του σχολείου. Να μπαίνουν στη διαδικασία της αναζήτησης, της έρευνας και της δημιουργικής ανησυχίας. Δεν είναι δυνατό να μαθαίνει κανείς μία ξένη γλώσσα, χωρίς να γνωρίζει τίποτε για την ιστορία και τον πολιτισμό της. Το άνοιγμα του μαθήματος της ξένης γλώσσας

Μιλάω Γερμανικά και μ' αρέσει!

programmDeutchΜέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, το μάθημα της ξένης γλώσσας αποκτά άλλη βαρύτητα. Ξένη γλώσσα δεν σημαίνει μόνο γραμματική και συντακτικό. Πίσω από την εκμάθηση κάθε ξένης γλώσσας, εν προκειμένω της Γερμανικής, βρίσκεται ένας συγκεκριμένος λαός και πολιτισμός. Στο πρόγραμμα αυτό έγινε προσπάθεια οι μαθητές να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τη Γερμανία, την ιστορία της, το πολιτισμό της, τη γεωγραφική της θέση