Επίσκεψη στο Ειδικό Σχολείο Ηλιούπολης
Τις δύο πρώτες Πέμπτες του Μαρτίου, 2/3/2023 και 9/3/2023, πραγματοποιήθηκαν οι προγραμματισμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών/μαθητριών της Β΄ Γυμνασίου στο Ειδικό Σχολείο Ηλιούπολης. Στόχος της δράσης ήταν πρωτίστως η γνωριμία και η αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών σε θέματα αναπηρίας και δευτερευόντως η γνωριμία τους με παραολυμπιακά αθλήματα, όπως η μπότσια και το παρα-μπάτμιγκτον. Οι μαθητές/μαθήτριες του Γυμνασίου περιηγήθηκαν σε χώρους του Ειδικού Σχολείου και συνάντησαν το εκπαιδευτικό προσωπικό και τα παιδιά της ειδικής αγωγής. Η άμεση αυτή εμπειρία και η ενεργός συμμετοχή σε βιωματικές δράσεις έδωσε στους τυπικούς μαθητές του Γυμνασίου τη δυνατότητα επαφής και αλληλεπίδρασης με την ειδική αγωγή και δημιούργησε ερεθίσματα βαθύτερης σκέψης, προβληματισμού, ανάπτυξης ενσυναίσθησης και συνειδητοποίησης της «προνομιακής» ζωής τους.
Η οργάνωση της επίσκεψης έγινε από την κ. Δρουβέλη Θεοδώρα ΠΕ11, ενώ τους μαθητές συνόδευσαν, εκτός της κας Δρουβέλη, οι εκπαιδευτικοί Μπράβου Κατερίνα ΠΕ02 και Κωστούλα Βικτωρία ΠΕ80.
Επισκεψη μαθητών Β΄ Γυμνασίου στο ΥΠΑΙΘ
Την Τρίτη 24.1.2023 το πρωί πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη επίσκεψη των μαθητών/μαθητριών του τμήματος Β4 στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την παρακολούθηση των ενημερωτικών παρουσιάσεων: «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και Εθισμός» και «Βιωματικό Πρόγραμμα STEAM». Τα παιδιά του τμήματος συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Κόλλια Βασιλική (ΠΕ86) και Μπράβου Αικατερίνη (ΠΕ02)
Το πρώτο πρόγραμμα «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και Εθισμός» είχε βιωματικό χαρακτήρα και στόχευσε στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών για τους κινδύνους του διαδικτύου. Με την στήριξη των εκπαιδευτών του προγράμματος, τα παιδιά αναγνώρισαν τους κινδύνους που έχει σήμερα το διαδίκτυο και στη συνέχεια ανακάλυψαν τρόπους αντιμετώπισης και προφύλαξης, ενώ κλήθηκαν να μοιραστούν τις προσωπικές τους εμπειρίες και ανησυχίες.
Το δεύτερο πρόγραμμα «Βιωματικό Πρόγραμμα STEAM» είχε ως στόχο, μέσα από πρακτικές δραστηριότητες και διασκεδαστικά πειράματα, οι μαθητές/μαθήτριες να ενημερωθούν για τη STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) μεθοδολογία και να μάθουν να συνδυάζουν την επιστήμη με την τέχνη.
Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών και των συνοδών εκπαιδευτικών στις παρουσιάσεις πέρα από την αποκόμιση γνώσης και θετικής εμπειρίας, συνεισέφερε στη διάνοιξη διαύλων συνεργασίας με επίσημους φορείς και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας και ομαδικότητας ώστε να προλαμβάνονται και συντονισμένα να αντιμετωπίζονται δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις σε ένα περιβάλλον ενσυναίσθησης, εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης, τέτοιο που το σχολείο επιδιώκει να συνιστά.
Κρυμμένα παιδιά στην Ελλάδα της Κατοχής
Τη Δευτέρα 4 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών του τμήματος Γ2 στο Εβραϊκό Μουσείο στο πλαίσιο της εκπόνησης διαθεματικής ομαδικής εργασίας (Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εικαστικά) με θέμα το Ολοκαύτωμα. Θέμα της έκθεσης που θα δούμε είναι "Κρυμμένα παιδιά στην Ελλάδα της Κατοχής".
Ποια ήταν η εβραϊκή κοινότητα της Ελλάδας και πότε δημιουργήθηκε;
Τι ήταν το Ολοκαύτωμα; Έγινε πραγματικά ή πρόκειται για έναν μύθο;
Πώς και από ποιους οργανώθηκε;
Σε ποιο βαθμό το Ολοκαύτωμα αφορά την ελληνική εμπειρία;
Τι έγιναν τόσοι συμπατριώτες μας; Και τα παιδιά;
Κάποια χάθηκαν, κάποια κρύφτηκαν και σώθηκαν.
Πώς;
Και η μνήμη;
Ως πότε;
Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που οι μαθητές προσπάθησαν να διερευνήσουν στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολικού έτους 2014-2015
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014-2015 έχουν υλοποιηθεί οι ακόλουθες επισκέψεις:
- Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Α΄ Τάξης στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας με σκοπό τη γνωριμία τους με την ελληνική αρχαϊκή και κλασική περίοδο καθώς και την εξοικείωσή τους με ένα σύγχρονο μουσειακό χώρο. (14/12/2014).
- Επίσκεψη των μαθητών της Γ΄ Τάξης στο Μουσείο Ηρακλειδών στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών. Σκοπός της επίσκεψης η ανάδειξη της διασύνδεσης Επιστήμης, Τέχνης και Μαθηματικών μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών στο μορφωτικό πρόγραμμα του μουσείου "Επιστήμη, τέχνη και Μαθηματικά". (19/01/2015)
- Επίσκεψη της Α' Τάξης στο Κέντρο Αναρρίχισης "Wall Climbing Center" στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και εξάσκηση των μαθητών σε ομαδικά αθλήματα (19/01/2015).
- Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Β΄ Τάξης στο Εθνικό Αστεροσκοπείο για βιωματική προσέγγιση της επιστήμης της Φυσικής (19/01/2015).
- Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Α΄ Τάξης στο Ίδρυμα Ευγενίδου στο πλαίσιο των μαθημάτων της Βιολογίας και της Γεωγραφίας. Στόχος της επίσκεψης η ενημέρωση των μαθητών για τη θεωρία της εξέλιξης καθώς και η απόκτηση εμπειρίας σχετικά με την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος στην ποικιλομορφία των πρακτικών (04/03/ 2015)
- Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Γ΄ Τάξης στην αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με στόχο την ενημέρωση των μαθητών και τη συζήτηση για τους αρχικούς στόχους, τη λειτουργία, τα προβλήματα και η προοπτική της Ε.Ε. (04/03/2015).
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολικού έτους 2009-2010
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2009-2010 πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες επισκέψεις:
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολικού έτους 2008-2009
Στη διάρκεια του σχολικού έτους 2008-2009 πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες επισκέψεις:
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολικού έτους 2007-2008
Κατά το σχολικό έτος 2007-2008 πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες εκπαιδευτικές επισκέψεις: