ΣΧΕΔΙΟ – ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

 

annafΣχεδόν 75 χρόνια μετά τη λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου (1939-1945) και την απελευθέρωση των ναζιστικών στρατοπέδων, τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Το Ολοκαύτωμα, ως γεγονός, είναι από μόνο του αδιανόητο, αποστομωτικό. Τίποτα δεν μπορεί να εξηγήσει το σχεδιασμό, την οργάνωση, την «επιτυχή» ως προς τον «τελικό» σκοπό της εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου σχεδίου μαζικής ανθρώπινης εξόντωσης. Τι μένει λοιπόν; Η δύναμη της εκπαίδευσης και η ευθύνη του εκπαιδευτικού. Να πληροφορήσει, να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση των παιδιών, να περιγράψει το πλαίσιο μέσα στο οποίο το αδιανόητο έγινε πραγματικό. Να κρατήσει τη μνήμη διαρκή εν τέλει.
Το συγκεκριμένο διαθεματικό πρόγραμμα, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2020-2021 με αφορμή την 27η Ιανουαρίου, Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος (υπ’ αριθμ. 60/7 ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, 01.11.2005).
Σε αυτό, πήραν μέρος 90 μαθητές και μαθήτριες της Β Τάξης του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης. Κυρίως, επιχειρήθηκε η διεύρυνση της διδακτικής του Ολοκαυτώματος μέσα από τη σύνδεσή του με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού, δοκιμάζεται η καθολικότητα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ενώ παράλληλα διαστέλλεται η σημασία της ατομικής ευθύνης και επιλογής. Μέσα από τη δραματοποίηση, τα παιδιά αποτύπωσαν τη δική τους στάση απέναντι σε ένα δίλημμα που έθεσε η ίδια η πανδημία σε ένα γιατρό, απόγονο θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Οι εργασίες τους, ένα πρώτο βήμα για την κατανόηση, την εμπέδωση και ίσως και την πρόληψη παρόμοιων εγκλημάτων κατά του Ανθρώπου στο μέλλον.

Το Σχέδιο Μαθήματος ανέβηκε στην ιστοσελίδα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος (ΕΜΕ) και είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο:
https://www.jewishmuseum.gr/anna-frank-kai-to-olokaytoma-2o-gymnasio-ilioypolis/

Οι εκπαιδευτικοί: Θ. Κεφαλά και Αικ. Μπράβου

A2istoria

(Για να δείτε την εργασία πατηστε επάνω στην εικόνα)

Δύο μικρά δείγματα με τα τμήματα Α1 και Α2, στα μαθήματα των Γερμανικών και της Ιστορίας αντίστοιχα, όπου το βιωματικό και το παιχνιδιάρικο συνδυάζονται  δημιουργικά, σπάζοντας τη μονοτονία του μαθήματος.

Μικρό αυθόρμητο “Projekt”  με το Α1 στο μάθημα των Γερμανικών, με την ευκαιρία της χιονόπτωσης στην Αττική.   Μαθαίνοντας Γερμανικά αλλιώς...

μια μικρή σατιρική αλλά και ποιητική προσέγγιση για το μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας!

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός Τζένη Σιούτη, ΠΕ07

ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!

annafrank

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2005 ανακήρυξε την 27η Ιανουαρίου Διεθνή Ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος από το ναζιστικό καθεστώς κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ημερομηνία επιλέχθηκε καθώς στις 27 Ιανουαρίου 1945 τα προελαύνοντα σοβιετικά στρατεύματα απελευθέρωσαν το μεγαλύτερο στρατόπεδο εξόντωσης, το Άουσβιτς - Μπίρκεναου στην Πολωνία, στο οποίο χάθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι.
Οι ελληνικές εβραϊκές κοινότητες σχεδόν εξοντώθηκαν, με τη Θεσσαλονίκη να πληρώνει το βαρύτερο τίμημα. Σε συνολικά 19 σιδηροδρομικές αποστολές εκτοπίστηκαν περίπου 56.000 Εβραίοι της πόλης. Προορισμός το στρατόπεδο Άουσβιτς-Μπιρκενάου. Θα επιστρέψουν μόνο 1.950.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές/τριες της Β Τάξης του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης ένωσαν τις δυνάμεις του σε μια διαθεματική προσέγγιση του Ολοκαυτώματος μέσα από τα γνωστικά πεδία της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας.

Οι άνθρωποι δεν πρέπει να μισούν,
Οφείλουν όμως να θυμούνται.