Προσπαθώντας να φέρεις την ξένη γλώσσα πιο κοντά στους μαθητές.

Η τέχνη του τραγουδιού και της μετάφρασης. «Και ο μήνας έχει εννιά» / «Alles ist mir egal».

Εργασία κατά το Β΄ τετράμηνο στην Γ΄ Γυμνασίου στο μάθημα των Γερμανικών

Υπεύθυνη: Τζένη Σιούτη, καθηγήτρια γερμανικών

https://www.scribd.com/document/411161456/Alles-ist-mir-egal?fbclid=IwAR3tLndlH_cnNsV282eG87qL02vgTn2SK44HwcfpBap-fw3Q9p8pvjc6eYQ

 

Με το Γ1 τμήμα
Συλλογική εργασία στο μάθημα των Γερμανικών με το Γ1 τμήμα, κατά το β΄τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-18, όπου μελετήσαμε και μεταφράσαμε το γεφύρι της Άρτας. Είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον το όλο εγχείρημα της μετάφρασης και της διδασκαλίας ενός τόσο απαιτητικού κειμένου. Μετά τα ξεφτέρια μου έφτιαξαν αυτό το video. Τα ευχαριστώ πολύ και βεβαίως συγκινείται η ηπειρώτικη ψυχή μου.

Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω link
https://www.youtube.com/watch?v=QefwGCuj3Ho&feature=youtu.be

 

Poesie bringt uns näher - Η ποίηση μας φέρνει πιο κοντά
Ή αλλιώς, πώς ο Σεφέρης μπορεί να "τρυπώσει" στο μάθημα των γερμανικών.

Συλλογική εργασία στο μάθημα των Γερμανικών με το Γ3 τμήμα, κατά το β΄τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-18

Μπορείτε να τη δείτε στο παρακάτω link
https://www.scribd.com/document/380079394/Poesie-bringt-uns-naher-%CE%97-%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AC

 

Το τμήμα Α1

A1Page 01

 

Το σκεπτικό μας ήταν να επιχειρήσουν τα παιδιά να γράψουν καθώς και να μεταφράσουν παιδικά και νεανικά τραγούδια, είτε από τα Γερμανικά στα Ελληνικά, είτε το αντίστροφο.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα επέλεξε τον συντονιστή της. Μέσα από τα τραγούδια και με την μορφή παιχνιδιού δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να συνδημιουργήσουν, να τραγουδήσουν να μάθουν πράγματα και να δεθούν περισσότερο μεταξύ τους. Το μάθημα έγινε πιο ευχάριστο, ένιωσαν πιο ελεύθερα και πιο χαρούμενα, μαθαίνοντας ταυτόχρονα περισσότερα και ευκολότερα.
Θα ήθελα να τονίσω πως κι εγώ ως εκπαιδευτικός βίωσα την εμπειρία αυτή ως κάτι το ξεχωριστό και δημιουργικό, παρά το γεγονός πως κάποιες στιγμές η υπερβολική τους ενέργεια μετέτρεπε την αίθουσα σε βουερό μελίσσι.

Για όποιον θέλει να διαβάσει το φυλλάδιο εδώ:
https://www.scribd.com/document/349140635/%CE%911-%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-pdf

 

Το τμήμα Α2

A2Page 01

Το σκεπτικό μας ήταν να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν και να προσεγγίσουν την γλώσσα μέσα από τον φανταστικό κόσμο των παραμυθιών.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα επέλεξε τον συντονιστή της. Μέσα από τα παραμύθια και με την μορφή παιχνιδιού δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να συνεργαστούν, να φανταστούν, να μάθουν πράγματα και να δεθούν περισσότερο μεταξύ τους. Το μάθημα έγινε πιο ευχάριστο, ένιωσαν πιο ελεύθερα και πιο χαρούμενα, μαθαίνοντας ταυτόχρονα περισσότερα και ευκολότερα.
Θα ήθελα να τονίσω πως κι εγώ ως εκπαιδευτικός βίωσα την εμπειρία αυτή ως κάτι το ξεχωριστό και δημιουργικό, υπήρξαν στιγμές συγκινητικές που με μετέφεραν στο παρελθόν, στα παιδικά μου χρόνια ή και αργότερα όταν σαν μητέρα διάβαζα στα παιδιά μου παραμύθια.

Ήταν λοιπόν μια φορά κι έναν καιρό…..

Μπορείτε να δείτε το project στην παρακάτω διεύθυνση:
https://www.scribd.com/document/349249695/%CE%912-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B6%CE%B5%CE%BA%CF%84-

 

Το τμήμα Β3

b301

 

 

Το project των παιδιών στη Β΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του μαθήματος ήταν χορταστικό, απολαυστικό!
Για όποιον θέλει να διαβάσει το φυλλάδιο εδώ:
https://www.scribd.com/document/349348745/%CE%B2-3-%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%BA%CF%89%CE%BC%CE%B1-pdf

 

 

 

 

 

Τα τμήματα Β1 & Β2

B1 b2 Page 01

 

 

Διατροφικές συνήθειες. Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν κάνοντας ένα φανταστικό μενού εστιατορίου με «ενδεικτικές» μάλιστα…. Τιμές, όπου τα εδέσματα είναι όλα γερμανικά με ελληνική μετάφραση.

Για όποιον θέλει να διαβάσει το φυλλάδιο εδώ:
https://www.scribd.com/document/349357385/%CE%9C%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%922-pdf

 

 

 

 

Η Γ΄Γυμνασίου

Το τραγούδι της ανεπάρκειας του ανθρώπινου μόχθου
Video με υπότιτλους για τις ανάγκες του μαθήματος στην Γ΄ Γυμνασίου. Το τραγούδι - ποίημα του Bertolt Brecht το συζητήσαμε και το αναλύσαμε διεξοδικά στην τάξη.
Ακούμε τον ίδιο τον Brecht να τραγουδάει.