Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Και ΜΕΤΑ; Τι (και πώς) έγινε ΜΕΤΑ;» οι μαθητές/τριες της Γ Τάξης μελέτησαν, συζήτησαν και αναρωτήθηκαν για τους άτυπους και τυπικούς μηχανισμούς που οδηγούν σ' ένα βιώσιμο ΜΕΤΑ, με άλλα λόγια για πώς οικοδομείται το ΜΕΤΑ μιας φυσικής και μιας ιστορικής καταστροφής. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην περίπτωση του Διστόμου καθώς το 2024 συμπληρώνονται 80 χρόνια ΜΕΤΑ την αδιανόητη ναζιστική θηριωδία.
Άξονας της εργασίας το ντοκυμαντέρ "Ένα τραγούδι για τον Αργύρη« (2006) του Στέφαν Χάουπτ, μια ιστορία επιβίωσης, συντήρησης της μνήμης αλλά και (ανα)δημιουργίας. Το ΜΕΤΑ του Αργύρη Σφουντούρη από το Δίστομο που έχασε τους γονείς του το 1944 σε ηλικία τεσσάρων χρονών, ενηλικιώθηκε, σπούδασε, περιπλανήθηκε στον κόσμο και επέστρεψε στον τόπο του τραύματος πολιορκούμενος από το ατέλεστο καθήκον.
Ο Αργύρης Σφουντούρης με τον αγώνα του για δικαίωση των θυμάτων της σφαγής απέδειξε ότι «από τη μικρότητα του τόπου, ο οποίος παλεύει με μεγάλες ενάντιες δύναμες, θέλει έβγουν οι Μεγάλες Ουσίες» (Δ. Σολωμός).

Οι εκπαιδευτικοί

Ελ. Δάφνος, Γ. Ι. Ζάχος, Β. Θεοφανίδου, Θ. Ι. Κεφαλά, Αρ. Κωστάκη, Χρ. Ράπτης