Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Τάξης του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης, επέλεξαν στο Α τετράμηνο του σχολ. έτους 2021 – 2022 να αξιολογηθούν με την εκπόνηση ατομικής εργασίας με θέμα την Ελληνική Επανάσταση. Έτσι, κάθε μαθητής/τρια εργάστηκε σε συγκεκριμένο κεφάλαιο της ιστορίας του Αγώνα. Επιδιωκόμενα αποτελέσματα αυτής της μεθόδου ήταν:
Η απελευθέρωση των μαθητών/τριων από το βάρος και το άγχος της αποστήθισης, ειδικά μετά την πολύμηνη απουσία τους από τη δια ζώσης εκπαίδευση και τις γραπτές εξετάσεις.
Η ανάπτυξη του ενδιαφέροντος για το μάθημα της Ιστορίας αλλά και για τη διαδικασία της μάθησης γενικά.
Η ενίσχυση της αυτονομίας και της αυτοπεποίθησης των μαθητών/τριών, μέσα από την ενεργητική εμπλοκή τους, την παρουσίαση της εργασίας τους στην ολομέλεια της τάξης και τον κριτικό διάλογο.
Η ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας με τη διδάσκουσα και η μάθηση ως διαδικασία αλληλεπίδρασης.
Μετά την ολοκλήρωση και την παρουσίαση των ατομικών εργασιών, δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό βιβλίο (https://online.fliphtml5.com/ftygg/llcq/#p=120). Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας συνολικής προσπάθειας, που βρήκε θερμή ανταπόκριση και ανέδειξε τη σημασία των κινήτρων στη μαθησιακή διαδικασία.
Όσο για την Ελληνική Επανάσταση και με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων, χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα από αναφορά του Γάλλου αντιναυάρχου Εμανουέλ Αλγκάν στο Παρίσι (30 Σεπτεμβρίου 1821) με την οποία περιγράφει την πολιτική κατάσταση που επικρατούσε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία: «Η Ευρωπαϊκή Ελλάδα δεν μπορεί πλέον να επιστρέψει στην προηγούμενη κατάσταση. Ουδεμία ειρήνευση, ουδεμία συμφωνία σ’ αυτή τη βάση θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κάποιο χρήσιμο ή βιώσιμο αποτέλεσμα. […] οι Έλληνες, […] τώρα που είδαν την αυγή του πολιτισμού δεν τους μένει παρά η ελευθερία ή το μηδέν».
Επιμέλεια: Θ. Ι .Κεφαλά
Τεχνική Υποστήριξη: Χρ. Ράπτης